Har du styr på dit rejsefradrag?

Når du udstationeres til et midlertidigt tjenestested, er der mulighed for rejsefradrag på selvangivelsen. Det gælder også ved rejser i udlandet, Grønland og Færøerne.
  3/4/2017

Politiforbundet har i samarbejde med Deloitte udarbejdet en udregningsmodel, hvori du kan indtaste de konkrete rejsedøgn/timer, som du har været afsted.

Læs vejledning her.

Og indtast dine rejsedøgn her.

Korrigeret udregningsmodel

Vær opmærksom på, at modellen på vores hjemmeside netop er blevet tilrettet, da Deloitte har fundet en unøjagtighed.
Den tidligere udregningsmodel opererede med den forudsætning, at der altid udbetales en reduceret sats for rejsedøgn ud over 28 dage. Det gælder dog kun ved udstationering, hvor der er tale om en ubrudt, samlet rejseperiode på mere end 28 dage.
Ved enkeltstående rejser, som hver især er under 28 dage, men hvor det samlede antal rejsedøgn er over, bliver der udbetalt en ureduceret sats.

Hvis du tidligere har benyttet udregningsmodellen, og har haft mere end 28 rejsedøgn, hvor der er udbetalt godtgørelse med ureduceret sats for alle døgn, bør du foretage en ny indtastning og beregning og tilrettet fradraget på sin selvangivelse/årsopgørelse, da den tidligere udregningsmodel kan have beregnet et for højt fradrag.
Det beklager vi.