Genvalg af CFU-formand

Politiforbundet ønsker Flemming Vinther tillykke med genvalget som topforhandler i de kommende overenskomstforhandlinger i staten.
  17/5/2017

– Vi glæder os over, at hovedkravet vil være lønstigninger, der matcher den private lønudvikling. Det er også meget vigtigt for Politiforbundet at få løftet de statsansattes lønninger, siger forbundsformand Claus Oxfeldt.

Flemming Vinther er genvalgt for en 2-årig periode som formand for CFU, der er Centralorganisationernes Fællesudvalg. Hovedopgaven bliver at forhandle overenskomst for statens ansatte i 2018. Flemming Vinther udtaler til www.hkkf.dk:

- ”Vi har gennem længere tid været uenige i den måde Finansministeriet og Moderniseringsstyrelsen har ageret og rådgivet de statslige arbejdspladser på. Ministeren bliver nødt til at anerkende, at hun også er minister for de ansatte i staten. Det lokale samarbejde, som parterne i fællesskab har skabt rammerne for, må ikke bremses af Moderniseringsstyrelsen. Fokus skal være på hvad der er godt for arbejdspladsen i stedet for en snæver juridisk fortolkning af, hvad arbejdsgiveren kan og skal ”, udtaler Flemming Vinther og fortsætter:

”Jeg ved, at ministeren har lyttet til vores kritik, og jeg har en stærk forventning om, at vi kan finde tilbage til en situation, hvor vi kan drøfte hverdagens udfordringer på de statslige arbejdspladser. Den nuværende situation er ikke et godt sted at være – slet ikke med OK18 lige om hjørnet”, afslutter han.

Formand for Lærernes Centralorganisation Anders Bondo Christensen er blevet valgt som næstformand i CFU.