Politiforbundet: Ulidelig ventetid…..

Politiforbundets formand håber på et godt resultat, når forhandlerne mødes klokken 17.00 i dag.
Forhandlere på statens område mødes igen klokken 17.00 i forligsinstitutionen. - Vi er mere end spændte, da det virker som om, at klimaet ikke optimalt. Det er svært at bevare optimismen, men vi kæmper til det sidste, fortæller forbundsformand Claus Oxfeldt.
  16/4/2018

Anspændtheden sidder uden på tøjet, og møderne og opdateringerne står i kø. Bliver morgendagen til et endeligt sammenbrud og en efterfølgende konflikt og lockout. Bliver konflikten udskudt 14 dage med yderligere møder i forligsinstitutionen. Eller kommer der en forligsskitse, som parterne kan stå ved.
- Det er nogle nervepirrende og anspændte dage. Ja faktisk uger. Og det er mildt sagt ikke, fordi klimaet er optimalt eller giver grund til optimisme. Men vi kæmper til det sidste og håber på en opblødning. Vi ønsker ikke konflikt, men vi er klar til at tage den, konstaterer forbundsformand Claus Oxfeldt.

Uden for kategori
- Faktum er at alt kan ske. OK18 har været helt uden for kategori i forhold til tidligere aftaleforhandlinger. Den minder mere om det utilstedelige forløb, vi var igennem, da vi skulle forhandle en overenskomst for de ny politikadetter. Vi måtte trækkes gennem ti måneders tunge forhandlinger med Moderniseringsstyrelsen. Til trods for, at det var relativt enkelt og indlysende. Det var spild af tid, og tog en masse mennesker som gidsler med lang ventetid og en følelse af usikkerhed, fortæller forbundsformanden.

Claus Oxfeldt håber på afklaring i form af et positivt resultat, men fastholder at Politiforbundet sammen med de øvrige forbund er kampklar og står sammen.
- Vi fastholder vore helt rimelige krav. Vi holder linjen med ordentlighed og fornuft. Resten er op til modparten. Men vi holder også fast, og vi tager det store brag, hvis det er det, der skal til, siger han.