Overenskomst

OK24

Aftaleresultatet for OK24 er nu blevet vedtaget, og det får betydning for Politiforbundets medlemmer. Der kommer således generelle lønstigninger på 7,4 procent over de næste to år.

OK24

Politiforbundets Hovedbestyrelse anbefaler et ja til det samlede aftaleresultat for OK24, efter de lokale forhandlinger om en organisationspulje nu også er forhandlet på plads.

OK24

- Vi har hverken armene over hovedet eller tommelfingeren nedad. Det har været svære forhandlinger, men der er gode elementer i aftalen, siger forbundsformand Heino Kegel efter Politiforbundets Hovedbestyrelse har drøftet OK24-aftalen på et møde mandag aften.

• uniform

OK24

Politifolk fortjener at få en højere løn, som følger med ansvaret og de høje forventninger, der også er til politiet i dag. Sådan lyder budskabet fra formanden for Politiforbundet midt i en overenskomstforhandling på statens område. – Vi har store forventninger til, at der skal komme lønforbedringer, som kan mærkes, men det er svært at sige, hvor det hele lander, siger Heino Kegel.

OK24

Forhandlingerne om en ny overenskomst for 2024 er skudt i gang. Politiforbundet forventer lønforbedringer til medlemmerne, herunder generelle lønstigninger, der kan være med til at genoprette reallønnen efter år med høj inflation.

• Grønland

Grønland

Politiforbundet og Rigspolitiet har netop indgået aftale om, at udligningstillægget medregnes fuldt ud i timelønnen i forbindelse med udbetalingen af arbejdstidsbestemte ydelser.

• Bagerst i køen til løn

Løn

Trepartsforhandlingerne endte med et lønløft på 6,8 milliarder kroner til politisk udvalgte faggrupper. Politifolk var ikke blandt de udvalgte, hvilket Politiforbundet finder dybt skuffende. - Politifolk er ellers en af de faggrupper, der går forrest i samfundet, når der skal bekæmpes og forebygges kriminalitet. Men tilsyneladende står vi bagerst i køen, når der skal uddeles løn. Det er stærkt utilfredsstillende, lyder det fra forbundsformanden.

• Politi

Løn

Trepartsforhandlingerne er netop afsluttet, og udvalgte faggrupper kan nu se frem til et lønløft. Politiet har ikke været blandt disse udvalgte grupper og får dermed heller ikke mere i lønningsposen.

• Pengesedler

OK24

Politifolk fortjener at blive honoreret bedre for deres store indsats og samfundsvigtige arbejde, lyder det fra forbundsmand Heino Kegel. Men hvordan vil Politiforbundet arbejde for, at medlemmerne får bedre løn og ansættelsesvilkår i de kommende overenskomstforhandlinger? Forbundsformanden giver svar på tiltale.

• Uniform_ærme

Nyhedsbrev

Politiforbundet er dybt utilfreds og skuffet over, at politifolk ikke er blandt de prioriterede faggrupper, som regeringen vil give et ekstraordinært lønløft i forbindelse med kommende trepartsforhandlinger. – Vi er dybt skuffede på medlemmernes vegne, som fortjener at blive anerkendt lyder det fra forbundsformand Heino Kegel.