Medlemstilbud

Her kan du læse mere om de mange medlemstilbud, som Politiforbundet har forhandlet hjem til vores medlemmer.

Hundefører_hund_eftersøgning

Som medlem kan du benytte dig af en række medlemstilbud fra vores samarbejdspartnere. På denne side har vi samlet mere information om tilbuddene, som du kan læse nærmere om. Under  menupunktet "Links" finder du links til samarbejdspartnernes hjemmesider, hvor du kan læse yderligere og finde kontaktoplysninger.

NYT: Arbejdermuseet - gratis adgang

Som medlem af Politiforbundet kan du komme gratis på Arbejdermuseet og tage en voksen ledsager med gratis. Børn under 18 år er gratis. Husk dokumentation for medlemskab (kontingentbetaling eller vis medlemskort på PlusKort-app).
Du kan booke billet på forhånd her

Lån & Spar Bank

Som medlem er du med til at eje Lån & Spar. Og det giver en række fordele. Politiforbundet er en af de mere end 50 faglige organisationer, der er med til at eje Lån & Spar. Og derfor kan du som medlem få adgang til en række fordele i banken – bl.a. Danmarks højeste rente på lønkontoen, et grønt billån og en fordelagtig studiekonto med Lån & Spar Bank.

Billigt billån til elbiler og plug-in hybridbiler
Som medlem kan du få et attraktivt billån hos Lån & Spar, hvis du køber en elbil eller en plug-in hybridbil. Du får for eksempel en meget lav variabel rente på bare 3,75 procent – det er 2,2 procent lavere end Lån & Spars almindelige billån. Derudover kan du nøjes med 10 procent i udbetaling på billånet til elbiler og plug-in hybridbiler, hvor du på et almindeligt billån skal lægge 20 procent.
Det er en forudsætning, at du samler hele din økonomi i Lån & Spar, hvis du skal have adgang til det billige billån.

Se alle betingelser og beregn dit lån her: https://www.lsb.dk/lob/politi/fordele/groent-billaan

Læs mere om Lån & Spar Banks hjemmeside

Tjenestemændenes Låneforening

Tjenestemændenes Låneforening (TL) er stiftet i 1907 med det formål at formidle lån på billigst mulige vilkår. Med tiden er udlånet vokset til næsten 1,2 mia. kroner om året - fordelt på 16.000 lån. Lånene ydes til praktisk talt alle lånebehov, dog ikke spekulative formål. Eneste sikkerhed er en noteret lønforskrivning.

På www.tjlaan.dk finder du en låneansøgning, som kan udfyldes og sendes elektronisk direkte til Politiforbundet. Husk der skal vedlægges sidste lønseddel. Når Politiforbundet har bekræftet medlemskabet sendes ansøgningen straks videre til TL. Ved bevilling af lån sendes lånedokumenter til din mail og kan efterfølgende underskrives med din Nemid.

Lånet udbetales til din Nemkonto når TL har modtaget lønforskrivningen retur fra lønkontoret.

Det er ikke muligt at etablere lån til prøveansatte, der er under SU-ordningen.

Der er fortsat ingen gebyrer eller stiftelsesomkostninger - og lånene kan altid indfries uden ekstra omkostninger. HUSK, at der altid skal vedhæftes en kopi af seneste lønspecifikation.

PlusKort

Som medlem af Politiforbundet har du automatisk adgang til fordelsprogrammet PlusKort. Der er mange fordele til dig og din familie. Tjek fordelsguiden her: Fordelsguide 2024 (ipaper.io)

PlusKort giver rabat i mere end 1.300 fysiske butikker og webshops på blandt andet tøj, rejser, brændstof til bilen og meget mere. Beregninger viser, at en familie på fire personer kan spare mere end 4.000 kroner årligt ved at benytte PlusKort.
Prøv PlusBeregneren her: Prøv PlusBeregner fra PlusKort

Hent PlusKort app’en til din smartphone. Første gang du benytter appen, skal du logge ind med MitID og oprette en brugerprofil. Du kan også finde informationer om noget af alt det, som Politiforbundet tilbyder dig som medlem.

Næsten en million medlemmer i fagforeninger under Fagbevægelsens Hovedorganisation har i dag adgang til at benytte sig af PlusKort og de mange fordele, der følger med deres fagforeningsmedlemsskab. Med så stort et fællesskab i ryggen, har PlusKort mulighed for at opnå store fordele og gode rabatter til medlemmerne hos mange spændende samarbejdspartnere.

Spørgsmål om PlusKort kan rettes til Fagbevægelsens Fordelsprogram på telefon 70 10 20 60 eller via mail på info@pluskort.dk.

Forbrugsforeningen

Politiforbundet samarbejder med Forbrugsforeningen, og bliver du medlem her, får du adgang til en lang række rabatter. Foreningen har 280.000 kortholdere fordelt på 210.000 medlemsfamilier.

Som medlem får du et kort, der bruges ligesom Dankort, dog uden chip.

Forbrugsforeningen giver dig adgang til flere tusind indkøbssteder i hele Danmark og dækker stort set alle brancher - fra dagligvarer, TV, rejser, oplevelser og personlig pleje til mobiltelefoni, tøj, sko, computere, benzin, briller og værktøj.

Medlemskab koster 132 kroner om året.

Du kan se mere og melde dig ind gennem www.forbrugsforeningen.dk

FTFa

FTFa er en a-kasse, der samarbejder med 58 faglige organisationer. Det betyder, at de kender medlemmernes fag og kan give målrettet rådgivning om arbejdsliv, faglighed og a-kasse-spørgsmål. A-kassen har godt 150.000 medlemmer.

Meld dig ind i FTFa og få:

• Økonomisk tryghed med dagpenge.
  • Personlig rådgivning om jobsøgning og karriereskifte.
  • Jobmakker, som hjælper ansøgere med at skrive udkast til ansøgninger, giver feedback på ansøgninger og kan lave en kompetence-profil for dig.
  • En af Danmarks billigste a-kasser.
  • Du kan tegne en FTFa lønsikring, hvis du ønsker større økonomisk tryghed.

Som politielev kan du få gratis a-kasse, mens du uddanner dig. Derudover tilbyder FTFa hjælp til jobsøgning og personlig jobrådgivning.

Læs mere om a-kassen FTFa.

Politiets Sprogforbund

Politiets Sprogforbund har eksisteret i mere end 75 år med det formål at fremme medlemmernes sproglige interesser.
Sprogforbundet tilbyder desuden en række rabatordninger.

For et kontingent på fem kroner om måneden kan man blive medlem af Politiets Sprogforbund, der ud over gratis sprogundervisning også tilbyder diverse rabatordninger, rejsespareordninger og rejselegater.

Se mere på www.politiets-sprogforbund.dk.

AOF Onlinekurser

Som medlem af Politiforbundet har du gratis adgang til onlinekurser i blandt andet Word, Excel, digital mødeledelse, videoredigering, it-sikkerhed, jobsøgning og meget mere. Du skal tilmelde dig direkte på kursus-siden med et personligt login for at kunne bruge kurserne.

Læs mere og tilmeld dig her: https://aofonlinekurser.dk/organisationer/politiforbundet/

Politipensionisternes Landsforening

Foreningen er en sammenslutning af pensionerede polititjenestemænd fra Politiforbundet samt pensionerede medlemmer fra Politiets og Domstolenes Tjenestemandsforening og deres ægtefæller/samlevere. Landsforeningen består af 12 lokale kredse med deres egne lokale bestyrelser, der står for at arrangere eller give tilskud til faglige og sociale sammenkomster til gavn og glæde for medlemmerne og i mange tilfælde medlemmernes ægtefælle/samlever.
Læs mere her: https://www.politipensionisterne.dk/index.php