Formandsvalg

Heino Kegel er valgt som ny forbundsformand

43-årige Heino Kegel er netop valgt som ny forbundsformand for Politiforbundet. Det er resultatet af den ekstraordinære kongres, hvor cirka 180 delegerede stemte om, hvem der fremover skal stå i spidsen for Politiforbundet. Heino Kegel er foreningsformand for Østjyllands Politiforening.

Heino Kegel
Heino Kegel er valgt som ny forbundsformand.

Som følge af COVID19-situationen blev den ekstraordinære kongres afhold virtuelt og samtidigt livestreamet på Politiforbundets hjemmeside. To kandidater stillede op, og det var Heino Kegel, der fik flest stemmer og dermed kan kalde sig forbundsformand.

- Jeg er utrolig stolt og glad over resultatet. Jeg stillede op med et ønske om at modernisere Politiforbundet, starte et generationsskifte, styrke fællesskabet, have større fokus på faglighed og psykisk arbejdsmiljø og komme tættere på medlemmerne. Det har de delegerede kvitteret for, og det arbejde starter allerede i dag, siger den nyvalgte forbundsformand Heino Kegel.

Han fortsætter:

- Det er en stor ære at blive valgt som forbundsformand, og jeg vil gøre mit bedste for at leve op til den tillid og vores motto om, at Politiforbundet passer på politiet. Nu skal det lige gå op for mig, at jeg rent faktisk er blevet valgt, og så ser jeg frem til at komme i gang og være medlemmernes talerør. Vi skal sikre de bedste vilkår til et presset dansk politi, der står over for store omvæltninger, når det nye politiforlig rulles ud, siger Heino Kegel.

Heino Kegel har første arbejdsdag som forbundsformand mandag den 25. januar, hvor der ved et ekstraordinært hovedbestyrelsesmøde også vælges et nyt medlem til Politiforbundets Forhandlingsudvalg.

Modkandidaten til formandsposten, Poul Buus, ønsker Heino Kegel tillykke med valget og fastslår samtidig, at han vil bidrage positivt til det fortsatte arbejdet med at gøre Politiforbundet endnu stærkere for medlemmerne under den ny forbundsformand.

Se video med den nyvalgte forbundsformand: klik her

Heino Kegel ny forbundsformand
Heino Kegel er netop valgt til ny forbundsformand.

Blå bog Heino Kegel

Ansat:
1. dec. 1999 ved Roskilde Politi.

Politifaglig erfaring:
Aarhus Politi, Beredskabet 2002-2005, Aarhus Vest 2005-2007, hundefører 2007-2011, Lokal efterforskning 2011-2014, sagsleder i vagtcentralen 2014-2017.

Tillidsposter:
Talsmand Aarhus Vest 2005, suppleant til tillidsrepræsentant i lokal efterforskning 2012-2014, tillidsrepræsentant i lokalpolitiet Aarhus 2014, lokalstationstillidsrepræsentant 2015, formand for Østjyllands Politiforening siden januar 2017.
Medlem af Politiforbundets Forhandlingsudvalg siden august 2019.

Privat:
43 år, bor i Aarhus, gift med Henriette og har tre børn på 15, 18, og 22 år.

Emne