Tilfredshed med ny rigspolitichef

Politiforbundet er godt tilfreds med valget af Thorkild Fogde som ny rigspolitichef.

Thorkild Fogde

- Det er et godt valg og en person, som allerede har et indgående kendskab til politiet – også på kredsniveau.

Han har tillige erfaringer med at stå i spidsen for en stor organisation i offentlighedens søgelys, og Thorkild Fogde ved, hvad det indebærer at styre under stor politisk og mediemæssig bevågenhed, siger forbundsformand i Politiforbundet, Claus Oxfeldt.

Han fortsætter:

- Vi glæder os til at samarbejde med Thorkild Fogde. Vi har kun gode erfaringer fra tidligere. Det er en dygtig chef, som også har gode samarbejdsevner og forståelse for nødvendigheden af at løfte i fællesskab. Vi kender ham tilmed som en hyggelig og meget sympatisk person.

CV for Thorkild Fogde

Thorkild Fogde er uddannet cand.jur. fra 1991. Thorkild Fogde er 54 år.

2017 -            Direktør for kriminalforsorgen

2013-2017         Politidirektør, Københavns Politi