Nyt medlem af Politiforbundets daglige politiske ledelse

Formand for Fyns Politiforening, Per Svanegaard, er netop blevet valgt til Politiforbundets daglige politiske ledelse.

Per Svanegaard

Han overtager pladsen efter Poul Buus, formand for Nordjyllands Politiforening, som har valgt at træde ud af forhandlingsudvalget.

Per Svanegaard har været medlem af Politiforbundets Hovedbestyrelse siden 2018, lige som han har været formand for Fyns Politiforening i fem år. Han får ansvar for det personalepolitiske område.

Forhandlingsudvalgets medlemmer vælges fra og af hovedbestyrelsen til sammen med formandskabet at varetage politiske forhandlinger med arbejdsgivere og samarbejdspartnere inden for områder som personalepolitik, arbejdstid, arbejdsmiljø, løn og meget andet.

De øvrige medlemmer er, ud over formandskabet, Lars Wolsgaard, formand for Vestegnens Politiforening og Ole Sønder, formand for Københavns Politiforening.

Per Svanegaard

Per Svanegaard Nielsen