Folkemødet

Politiforbundet på Folkemødet 2023

​​​​​​​Politi- og fængselsbetjente brænder for at gøre en forskel for borgerne og vil gerne bruge deres faglighed, når de skal udføre deres arbejde. Men ofte spænder utallige målkrav og politisk detailstyring ben og stjæler samtidig en stor del af arbejdsglæden.

Folkemødet 2023

Det risikerer at skabe moralsk stress hos medarbejderne, når meningsfuldheden smuldrer i en hverdag, hvor måltal vægtes højere end faglighed. Og så truer det faggrupper, hvor fastholdelse og rekruttering allerede er en udfordring.

Under overskriften ’Kvalt i politisk styring: Hvordan får vi fagligheden tilbage?” afholder Politiforbundet og Fængselsforbundet en fælles debat på Folkemødet på Bornholm.

Mød Heino Kegel, formand for Politiforbundet, Bo Yde Sørensen formand for Fængselsforbundet i debat med justitsminister Peter Hummelgaard (S).

Debatten finder sted torsdag den 15. juni kl. 14.00-14.45 i PFA’s telt på Allinge Havn.
Alle er velkommen.