Stillingsopslag

Politiforbundet søger en erfaren journalist

​​​​​​​Brænder du for at fortælle de vigtige historier om politiets vilkår og arbejdsforhold, og er du god til at vinkle budskaberne, så du bryder igennem muren? Vil du være med til at arbejde med journalistik og kommunikation i Politiforbundet på tværs af kanaler, formater og målgrupper? Så er du måske vores nye journalist. Vi leder efter en kollega med solid erfaring inden for journalistik og formidling, og som har sin journalistiske værktøjskasse i orden.

Stillingsopslag

I Politiforbundets arbejder vi passioneret og strategisk med kommunikation og journalistik, hvor vi leverer dybdegående artikler om politiets arbejde og vilkår i et fagblad, som udkommer både på tryk og digitalt. Samtidig arbejder vi strategisk med medlemskommunikation og interessevaretagelse og har høje ambitioner om at udvikle os og lave professionelle produkter.

Som journalist bliver du en del af en kommunikationsafdeling bestående af tre til fire personer, som arbejder tæt sammen. Vi har ansvaret for Politiforbundets interne og eksterne kommunikation. Du vil få en vigtig rolle i teamet, hvor vi sparrer og samarbejder med hinanden for at opnå de bedste resultater. Du vil primært få til opgave at udvikle og lave redaktionelle produkter til fagbladet DANSK POLITI og dansk-politi.dk. Der vil være rig mulighed for at udvikle dig fagligt inden for journalistiske genrer, også inden for arbejdet med digital formidling via hjemmeside, nyhedsbreve og sociale medier.

Du er ambitiøs, iderig, kreativ, og du kan arbejde selvstændigt med dine ansvarsområder, som du sætter en ære i at komme i mål med. Du har rig mulighed for selv at være med til at præge og udvikle dit job inden for rammerne.

Dine primære arbejdsopgaver:

• Udarbejde artikler til fagbladet DANSK POLITI (udkommer 6 gange årligt).
  • Skrive nyheder og artikler til dansk-politi.dk og udkomme på tilhørende sociale medier.
  • Udvikle og bidrage med at lave nyhedsbreve.
  • Pressehåndtering.
  • Bidrage til ideudvikling, planlægning og indholdsproduktion af Politiforbundets kommunikation.
  • Udvikle og bidrage til produktion af videoer/podcasts.

Vi forventer desuden, at du:

• Har en relevant uddannelsesbaggrund (journalistik eller kommunikation) med minimum fem års erfaring med redaktionelt arbejde.
  • Kan dit journalistiske håndværk og er velskrivende.
  • Er iderig, kreativ og arbejder selvstændigt og ansvarsfuldt med dine opgaver.
  • Er god til at samarbejde med kolleger og andre fagligheder.
  • Forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation.
  • Er en holdspiller og bidrager til et godt arbejdsmiljø.
  • Er positiv, udadvendt og nysgerrig med godt humør.

Vi kan tilbyde:

• Et spændende job på en arbejdsplads med plads til udvikling og kreativ udfoldelse
  • En alsidig og udfordrende hverdag, hvor du får bred indflydelse på dine opgaver.
  • Et velfungerende team med dygtige og engagerede kolleger.
  • Bredt samarbejde på tværs af organisationen og i politiet.
  • En stilling på fuld tid med løn efter kvalifikationer.
  • Attraktive og fleksible ansættelsesvilkår.
  • Arbejdsplads i hjertet af København.

Hvem er vi?
Politiforbundet organiserer alle polititjenestemænd og har i alt næsten 12.000 medlemmer i Danmark, på Færøerne og i Grønland, hvoraf politifolkene udgør omkring 11.400. Dertil kommer overenskomstansatte politikadetter, ATK-målere, 112-operatører og fingeraftrykseksperter samt administrative tjenestemænd i politikredsene og ved domstolene.

Vores sekretariat består af 28 dygtige og dedikerede medarbejdere med forskellige faglige profiler, og sammen med den politiske ledelse, vores tilknyttede foreninger og de ca. 200 tillidsfolk rundt om i landet varetager vi vores medlemmers interesser med hensyn til blandt andet løn- og ansættelsesforhold, pension, arbejdsskader og personalesager i øvrigt.

Vilkår

Vi tilbyder en fuldtidsstilling med tiltrædelse i starten af 2023. Løn og ansættelsesvilkår aftales med dig i henhold til overenskomst indgået med Dansk Journalistforbund med afsæt i dine kvalifikationer og erfaring.

Politiforbundets sekretariat er placeret på Frederiksberg. Det er en forudsætning for ansættelse i Politiforbundet, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Send os din ansøgning med CV via Jobindex eller på mail@politiforbundet.dk senest den 16. januar 2023. Vi forventer ansættelsessamtaler i uge 4.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Søren Lindgren Uhre tlf. 2981-7601 eller kommunikationsansvarlig, Stine Gaardhøj 22200816.