Stilling

Politiforbundet søger en økonomiansvarlig teamleder/økonomichef

​​​​​​​Har du solid erfaring med økonomistyring og regnskabsaflæggelse? Har du interesse for ledelse og HR-området? Søger du et meningsfuldt arbejde, hvor du bidrager til at passe på de politifolk, som passer på borgerne i Danmark?

Stillingsopslag

Så har du nu muligheden for at komme med på holdet hos Politiforbundet og blive ansvarlig for økonomien i Politiforbundet.

Politiforbundet er en fagforening med ca. 12.000 medlemmer, som hovedsageligt organiserer politifolk, men også andre tjenestemandsgrupper samt visse overenskomstansatte ved politiet og domstolene, i både Danmark, Grønland og på Færøerne. Politiforbundet har en markant og stærk profil, såvel politisk som blandt vores medlemmer.

I sekretariatet er vi 27 dygtige og dedikerede medarbejdere med forskellige faglige profiler. Sammen med forbundets politiske ledelse og de ca. 200 lokale tillidsrepræsentanter sørger vi for medlemmernes interessevaretagelse som fx løn- og ansættelsesforhold, pension, arbejdsskader, socialsager, klage- og disciplinærsager, en række kontante medlemstilbud og meget mere. Vi står også for forbundets kommunikation og udgiver fagbladet Dansk Politi til vores medlemmer og meningsdannere.

I Politiforbundet samarbejder vi, og du skal derfor bidrage til og støtte dine kollegaer – også på tværs af teams og fagligheder. Vi lægger vægt på et godt og udviklende arbejdsmiljø og tilbyder på samme tid både stort ansvar og fleksibilitet i tilrettelæggelsen af dit arbejde.

Om stillingen

Du får ansvar for økonomifunktionen i Politiforbundet med reference til sekretariatschefen.  Du bliver teamleder for teamet for økonomi, medlemsservice og forsikringer.

Stillingsindholdet indebærer blandt andet:

• Sikring af kompetent økonomistyring og forretningsanalyse i det daglige
  • Klargøring og kvalitetssikring af materiale i forbindelse med regnskabsfremlæggelse
  • Have fokus på optimering, udvikling og dokumentation af kontoplan, forretningsgange og processer
  • Ansvar for gennemgang og afstemning af diverse konti
  • Gennemførelse af budgetopfølgning, periodeafslutninger og rapporteringer
  • Ansvar for regnskabsaflæggelse for Hovedbestyrelsen
  • Klargøring til revision og selvangivelser
  • Lønadministration og ledelse af medarbejderne i teamet
  • Stillingen indebærer aktiv involvering i driften af Politiforbundet og understøttelse til de lokale politiforeninger
  • Diverse ad- hoc opgaver, som naturligt opstår i samarbejdet med ledelsen/bestyrelsen

Om dig

Vi forestiller os, at du har relevant erfaring med lignende stilling og tilsvarende uddannelsesmæssige kompetencer inden for økonomiområdet. Du har lyst til at lede dit team og indgå som central sparringspartner for sekretariatschefen samt den politiske ledelse.

Derudover forestiller vi os, at du:

• Er selvstændig og struktureret og god til at overholde deadlines
  • Du er analytisk og struktureret
  • Du er systemteknisk stærk og har erfaring med relevante IT-værktøjer og ERP-systemer. Vi anvender Microsoft Dynamics 365 Business Central, zExpence, Excel og lønsystemet Zenegy. Det er ikke afgørende, at du kender de specifikke systemer
  • Du er god til at samarbejde og bevidst om dit ansvar
  • Du er grundig og evner at fordybe dig – uden at miste overblikket
  • Du evner at prioritere og komme i mål med dine opgaver
  • Du trives i og bidrager aktivt til en positiv og fri omgangstone i en uformel organisation

Vi kan tilbyde en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rette profil. Løn- og ansættelsesvilkår aftales med dig på baggrund af dine kvalifikationer og erfaringer.

Politiforbundets sekretariat er placeret på Frederiksberg.

Det er en forudsætning for ansættelsen i Politiforbundet, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Ansøgning med CV via Jobindex senest den 1. marts 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 10.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores sekretariatschef, Søren Lindgren Uhre, på tlf. 29817601 slu@politiforbundet.dk

Politiforbundet er verdens ældste politifaglige forbund og organiserer ca. 12.200 medlemmer, hvoraf langt de fleste er ansat ved politiet. Medlemmerne er organiseret i forbundet gennem 15 lokale foreninger samt 3 landsdækkende foreninger, der blandt andet har til opgave at udpege repræsentanter til kongressen, som er forbundets øverste myndighed samt forbundets hovedbestyrelse. Yderligere oplysninger om Politiforbundet, vores medlemmer og vores sekretariatet findes på www.politiforbundet.dk.