DUP-sager

• DUP indgang
    Nyhed

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) har netop udgivet sin årsberetning for 2023. Den viser, at der er sket en stigning i det samlede antal af anmeldelser, hvilket har været en tendens gennem flere år. Antallet af adfærdsklagesager, hvor der udtales kritik af politifolk, var i 2023 markant lavere end antallet i 2022, og det glæder formanden for Politiforbundet.

• DUP Indgang
    Nyhed

Arbejdsgiveren skal i højere grad tage hånd om trivslen hos medarbejdere, der har en verserende sag i DUP og hos Statsadvokaten. Berøringsangsten skal væk, lyder opfordringen fra Politiforbundet.

• Polititorvet
    Nyhed

Medarbejdere, der har oplevet ubehagelige situationer i forbindelse med deres arbejde, skal have den nødvendige støtte. Det har gennem de seneste år været et særligt fokus punkt i Rigspolitiet, fortæller HR-direktør Lene Vejrum. Hun vil gerne gå i dialog med Politiforbundet om et fælles tryghedsværn, der skal værne om medarbejdernes - og deres pårørendes - ve og vel under eksempelvis en verserende DUP-sag.