• Uniform på bøjle
    Nyhed

Svar på de mest stillede spørgsmål om tjenestemandspension - og forskellige regler

• vagtcentral

Pension

Hvornår kan jeg gå på pension? Hvad betyder tilbagetrækningsreformen for mig, og kan jeg søge den nye ”Arne-pension”? Pension kan give panderynker og usikkerhed hos mange, men det er en god idé at få et overblik over ens pensionsvilkår og forberede sig mentalt, lyder nogle af rådene fra Politiforbundets pensionsekspert, Claus Redder Madsen, der giver svar på nogle af de typiske spørgsmål om pension.

• Uniform på bøjle
    Nyhed

Nu bliver det muligt at fortsætte med at være medlem af Politiforbundet med adgang til forsikringsordninger og andre medlemsfordele, selvom man er pensioneret eller er på orlov. Det blev vedtaget på Politiforbundets kongres den 27. maj.

• Pengesedler

Pension

Mange bliver tomme i blikket, når samtalen falder på pension. Det kan være en jungle at finde rundt i de mange regler og regulativer. Selvom du som polititjenestemand vil få tjenestemandspension, så er det altid en god idé at interessere dig for dine pensionsforhold, lyder det fra Politiforbundets forbundssekretær og pensionsekspert, Finn Moseholm.

• Fartkontrol_motorcykel
    Nyhed

Fra 1. oktober 2019 kan du bede om, at få udbetalingen af din afspadsering sat ind på en PFA- pensionskonto. Dette er en del af den samlede arbejdstidsaftale, der trådte i kraft i 2018. Ifølge aftalen er der tale om en frivillig indbetaling.

• Claus Oxfeldt_forbundsformand

Moderniseringsstyrelsen har lavet en praksisændring, der betyder forringede vilkår og stor økonomisk usikkerhed for politifolk, der er kommet alvorligt til skade i tjeneste og derfor har ret til tilskadekomstpension. Politiforbundet sår både tvivl om lovligheden og rimeligheden af ændringen.

• Færdselskontrol_skriver_bøde
    Nyhed

Der er opstået usikkerhed omkring de nye fradrags-regler for tjenestemænd, der lader sig førtidspensionere. De ny regler gælder KUN tjenestemænd, der er født EFTER 31. december 1958.