Formandsvalg

To kandidater stiller op som forbundsformand

Der er valg til ny forbundsformand i Politiforbundet, efter at Claus Oxfeldt har valgt at stoppe på posten til fordel for et job i Kriminalforsorgen. To kandidater har meldt sig til posten. Det er henholdsvis 43-årige Heino Kegel, formand for Østjyllands Politiforening, og 50-årige Poul Buus, formand for Nordjyllands Politiforening.

Heino Kegel og Poul Buus

Det er Politiforbundets Hovedbestyrelse, der har besluttet at arbejde hen imod en ekstraordinær kongres i starten af det nye år, hvor de kongresdelegerede skal stemme om, hvem der skal tegne Politiforbundet fremover.

To kandidater har meldt sig til posten. Det er henholdsvis 43-årige Heino Kegel, formand for Østjyllands Politiforening, og 50-årige Poul Buus, formand for Nordjyllands Politiforening. Begge kandidater er medlem af Politiforbundets Forhandlingsudvalg, som er forbundets politisk valgte ledelse.

Læs her interviews med hver af de to formandskandidater.

Poul Buus og Heino Kegel
Poul Buus, formand i Nordjyllands Politiforening og Heino Kegel, formand i Østjyllands Politiforening.