Fyns Politiforening

• Medlemsmøde sept. 2021 Fyn

Det var ja tak til en styrket grunduddannelse, en bedre efter- og videreuddannelse samt motion i arbejdstiden, da Politiforbundets formand og næstformand mødtes med fynske medlemmer på Odense Politigård.

• Vagtcentral rød lampe

Konkrete og konstruktive bud på, hvordan man løser hverdagens små og store udfordringer. Det er blandt andet et af resultaterne, når man læser kollegernes kommentarer i den seneste trivselsmåling. Frygten for brok og sure opstød er blevet gjort til skamme. Det har vist sig, at kommentarerne har givet undersøgelsen mere dybde og dermed kvalificeret det videre arbejde med trivsel, som nu er gået i gang ude lokalt i kredsene.

• Københavns Byret domstolene

Retten i Svendborg har givet en fynsk politiassistent medhold i, at han blev groft krænket i en video på de sociale medier, som en 51-årige mand havde lagt ud. Manden er derfor blevet idømt 60 dages betinget fængsel, ligesom han skal betale 30.000 kroner i godtgørelse for tort til politiassistenten. Dommen er anket til Østre Landsret.

• Per Svanegaard
    Formand Fyns Politiforening