Færdselsomlægning rullet tilbage

Ansvaret for afvikling af køreprøver, udstedelse af kørekort, takografkort og særtransporttilladelser resortomlægges alligevel ikke fra politiet til Færdselsstyrelsen. Det har regeringen besluttet. Omlægningen har vist sig for dyr og besværlig, lyder begrundelsen.

Fartkontrol_motorcykel

Det betyder, at de næsten 330 ansatte, som enten skulle flyttes fra politiet eller overgå til andre opgaver, alligevel ikke berøres.

Politiforbundets forbundsformand Claus Oxfeldt er tilfreds med beslutningen.

- Det er sund fornuft, der sejrer, fordi området allerede lå godt i politiet. Når det er sagt, så er jeg ærgerlig over, at så mange dygtige og engagerede ansatte, har skullet leve med uvished og al den tvivl og frygt, som følger med den slags store ændringer. Det er slet ikke godt nok, og en brutal behandling af ansatte. De har været gennem et grimt halvår, og det håber jeg, man lærer af fremadrettet, siger Claus Oxfeldt.

Han henviser til de store ændringer på udlændingeområdet, som blev varslet for få uger siden.

- Det skete en fredag, og siden har det ikke været til at få brugbar information om, hvem og hvad det berører. Det betyder, at der har spredt sig usikkerhed og tvivl, og at en masse kolleger har ondt i maven og ikke ved, hvad fremtiden bringer. Det vil være fint, hvis ministerierne fremover tænker sig om, når de skal rulle omlægninger ud. Og at tænke sig om, betyder også at tænke på de ansatte og på almindelig god medarbejderpleje, siger Claus Oxfeldt.

Han fortsætter:

- Vi står desværre stadig i en situation, hvor vi ikke aner, hvad det reelt kommer til at betyde for de berørte kolleger. Det giver ingen mening at meddele en sådan resortomlægning, før man ved, hvad det kommer til at betyde.