Trafikdræbt kollega bisat

Den 35-årige politiassistent fra Københavns Politi, der natten til den 23. juli blev dræbt i en tragisk trafikulykke på Langebro i København, blev i går bisat fra Filips Kirke på Amager.

Faneborg bisættelse dræbt kollega Københavns Politi

Fanebærere fra landets politikredse dannede en faneborg foran kirken og langs kirkegårdsstien til kapellet, hvor kisten efter bisættelsen blev kørt hen.

Bisættelsen var en privat ceremoni for familie og venner – men med et officiel islæt.
Fra Politiforbundet deltog forbundsformand Claus Oxfeldt. Rigspolitichef Jens Henrik Højbjerg var også til stede, og han holdt en mindetale i kirken.

Politiassistenten var i tjeneste, da han blev tilfældigt impliceret i den voldsomme ulykke på Langebro, som kostede ham livet.

Æret være hans minde.