Politiforeningerne

• Uniform_ærme

Politiforbundet har onsdag den 3. november afholdt en ekstraordinær kongres, hvor det blev vedtaget at oprette to nye politiforeninger. De nye foreninger skal repræsentere medlemmer, som skal arbejde i den nye nationale efterforskningsenhed NSK samt i PET.

• Heino Kegel (tv) og Poul Buus

Politiforbundet vælger i dag ny forbundsformand på en ekstraordinær kongres. De to kandidater er Heino Kegel, formand for Østjyllands Politiforening (tv) og Poul Buus, formand for Nordjyllands Politiforening. Kongressen er virtuel og starter klokken 10.00.

• Nyhed

Politiforbundets formand Claus Oxfeldt er umiddelbart godt tilfreds med initiativerne i regeringens udspil til ny flerårsaftale. - Fokus på nærhed, mere lokalt selvstyre, herunder lokal ledelse uden politisk indblanding, og i det hele taget fokus på godt politiarbejde er grundæggende positivt, fastslår forbundsformanden.

• Formand Bornholms Politiforening Nicolai Bebe Jensen

Medlemmerne af Bornholms Politiforening valgte i torsdags ny formand. Det blev som ventet 41-årige Nicolai Bebe Jensen, næstformand gennem fire år. - Fokuspunkterne i min politikarriere og i mit formandskab er, at alle fortjener at blive behandlet fair, ordentligt og anstændigt – også selvom de har begået en fejl eller har dummet sig. Det har altid været mine kæpheste, siger han.

• Jan Hempel

Forbundssekretær i Politiforbundet, Jan Hempel, har siden corona-krisens start ført log over strømmen af informationer, beslutninger, retningslinjer, hændelser med videre, der følger i kølvandet af corona, og som påvirker medlemmernes hverdag og arbejdsvilkår.

• Politimand betjent trappe

Nyhedsbrev

Politiforbundets Hovedbestyrelse har i dag drøftet uenigheden med arbejdsgiveren omkring brugen af ”solidaritetsaftalen”, det vil sige den aftale som er indgået mellem Skatteministeren og centralorganisationerne om afvikling af ferie- og fridage i staten frem til 14. april.

• Politimand patrulje ærme

Mange spørgsmål, få sygemeldte og generelt god stemning. Sådan lyder status tirsdag på Corona-indsatsen i politiet. - Vi kan heldigvis så vidt se, at antallet af sygemeldinger i politiet ikke er ud over normalen, og at der så vidt er styr på tingene. Men vi ved også, at det kan være stilhed før stormen, fastslår forbundsformand Claus Oxfeldt.

• Politiforbundet logo

Grundet COVID-19 arbejder store dele af sekretariatet hjemmefra, og forbundshuset er derfor lukket for personlig henvendelse. Vi er tilgængelig via mail og telefon. Der kan dog forekomme forlænget svar og behandlingstid på visse henvendelser, ligesom nogle opgaver vil blive udskudt og håndteret senere end normalt. Hvis din henvendelse vedrører COVID-19 bedes du tage fat i din lokale politiforening. Hvis politiforeningen efterfølgende har brug for forbundets rådgivning og bistand i forbindelse hermed, tager foreningen fat i sekretariatet

• uniform-udstyr-politi

Det er hverken manglende professionalisme eller dygtighed, som præger de 11.000 danske politifolk. De skal løbe stadig hurtigere og står med stadig hårdere prioriteringer. De er faktisk enormt frustrerede over, at de ikke har tiden til faglighed og til at udøve den service og professionalisme, de gerne vil. Ressourcemanglen blev igen afsløret under TV2 program.

• Faneborg bisættelse dræbt kollega Københavns Politi

Den 35-årige politiassistent fra Københavns Politi, der natten til den 23. juli blev dræbt i en tragisk trafikulykke på Langebro i København, blev i går bisat fra Filips Kirke på Amager.