Grønlands Politiforening

• Grønland

Grønland

Politiforbundet og Rigspolitiet har netop indgået aftale om, at udligningstillægget medregnes fuldt ud i timelønnen i forbindelse med udbetalingen af arbejdstidsbestemte ydelser.

• Grønland

Grønland

Politiforbundets formandskab vil have et opgør med mange års forskelsbehandling af grønlandske politifolk, hvor alt fra overenskomst til løsning af akutte udfordringer og arbejdsforhold trækkes i langdrag, når det rammer det danske Justitsministerium. - Der er en række forhold, vi simpelthen ikke kan være bekendt, og som skal laves om. Især når det handler om tilgangen til kollegerne i Grønland. De bør behandles ligeværdigt, fastslår Heino Kegel og Michael Bergmann Møller.

• Grønland politistation Nuuk

Grønland

Politikommissær Bjørn Bjerregaard er et temmelig ubeskrevet blad rent fagpolitisk, men hans hjerte har i mange år banket for at sikre lige løn- og arbejdsvilkår mellem grønlandske og danske kolleger. Den kamp står da også øverst på dagsordenen for den nyvalgte foreningsformand i Grønlands Politiforening.

• Grønland politistation Nuuk

Grønland

Der er en række forståelige frustrationer omkring arbejdstid, løn og optjening af engangsydelse blandt vores grønlandske medlemmer. Derfor skal Politiforbundet her præcisere på hvilken måde, forbundet løbende arbejder for at få staten til at rette op på uhensigtsmæssige forskelle mellem de vilkår, som gælder for tjenestemænd ved politiet i Grønland, og de som gælder for tjenestemænd ved politiet i Danmark.

• Bjørn Bjerregaard
    Formand for Grønlands Politiforening