Østjyllands Politiforening

• politi

Sagsbunker

Østjyllands Politi er blevet pålagt af Rigsadvokaten at komme til bunds i bunkevis af gamle økosager. Det påvirker alle politifolk i kredsen, da kolleger afgives til opgaven og mangler tid til at lave deres kerneopgaver. – Det går ud over arbejdsglæden, skaber frustrationer, og fremtiden virker udsigtsløs, lyder det fra flere politifolk i Østjylland.

• Anita Frank
    Nyhed

I Østjyllands Politiforening er 57-årige Anita Frank blevet valgt som ny foreningsformand, hvor hun efterfølger Heino Kegel. Anita Frank er dermed den første politiuddannede kvinde, der i Politiforbundets historie sætter sig på en foreningsformandspost. Men for Anita Frank er de rette kompetencer mere afgørende end, hvilket køn hun har. Alligevel glæder Anita sig over den spirende fornyelse, hun mener er sat i gang i Politiforbundet, hvor også den første kvindelige forbundssekretær er blevet ansat.

• Anita Frank
    Nyhed

57-årige Anita Frank er netop blevet valgt til ny formand for Østjyllands Politiforening. Dermed er hun med til at skrive historie i Politiforbundet, idet hun er den første kvinde, der sætter sig på en formandspost i en politiforening. - For mig er det vigtigste ikke, hvorvidt posten bestrides af en kvinde eller en mand, men at personen har de rette menneskelige kompetencer, siger Anita Frank, der har været næstformand i foreningen gennem otte år. Men når det så er sagt, så håber hun da, at hun kan være med til at give andre kvindelige kolleger blod på tanden til et varetage et tillidshverv.

• Vagtcentral rød lampe
    Nyhed

Konkrete og konstruktive bud på, hvordan man løser hverdagens små og store udfordringer. Det er blandt andet et af resultaterne, når man læser kollegernes kommentarer i den seneste trivselsmåling. Frygten for brok og sure opstød er blevet gjort til skamme. Det har vist sig, at kommentarerne har givet undersøgelsen mere dybde og dermed kvalificeret det videre arbejde med trivsel, som nu er gået i gang ude lokalt i kredsene.

• Politimand patrulje ærme
    Nyhed

37-årige Anders Jensen fra Østjyllands Politi har netop fået afsluttet en syv år gammel arbejdsskadesag. Et blankt afslag blev vendt til en anerkendelse af arbejdsskaden og en godtgørelse for varigt mén, som ovenikøbet blev forhøjet efter en anke. - Det gode resultat kom udelukkende i hus, fordi jeg fik ekspertbistand gennem Politiforbundet. Kontingentkronerne er godt givet ud, og det vil jeg gerne slå et slag for, siger Anders Jensen.

• Politimand patrulje ærme
    Nyhed

I dag blev den 35-årige politiassistent Bjarne Vibe Djernæs fra Østjyllands Politi bisat i Sct. Mortens Kirke i Randers.

• vagtcentral
    Lokale

Den 35-årige politiassistent, Bjarne Vibe Djernæs, fra Østjyllands Politi, som blev dræbt i en tragisk trafikulykke fredag den 7. september, bisættes tirsdag den 18. september kl. 11.00 i Sct. Mortens Kirken i Randers.