Internationalt

• politileder

Ukraine

Danske politifolk skal nu også hjælpe i Ukraine. Et udvalgt hold er netop sendt afsted. - Det er en barsk, men vigtig udsendelse, siger formand for Politiforbundet.

• Youth conference 2023
    Nyhed

En International konference for yngre politifolk, arrangeret af tysk og hollandsk politiforbund, løb af stablen i denne uge. Fra dansk og grønlandsk politi deltog i alt tre unge politifolk. - Det var en god mulighed for at netværke og blive klogere på, hvilke udfordringer man har i de andre landes politikorps. Mange var de samme, siger 27-årige Line, der er studerende på Politiskolen i Brøndby.

• Ukraine støtte

Ukraine

Politiforbundet har valgt at støtte Røde Kors’ indsats i krigen med en krone pr. medlem og sender samtidig en støtteerklæring til de ukrainske kolleger.

• Ukraine

Ukraine

Politikommissær Jens H. Møller har været to og et halvt år i EUAM-missionen i Ukraine, og senest et lille år som Public Order Advisor. Han er ligesom de øvrige internationale politifolk blevet hjemsendt i forbindelse med krigen, og forsøger nu sammen med de øvrige missionsansatte at hjælpe det bedste, de kan, fra deres respektive hjemlande.

• Sabine konference
    Nyhed

Sabine og Marck var med til en international konference for unge politifolk. Her stiftede de bekendtskab med yngre politifolk fra ti lande. Formålet var at finde ud af, hvordan andre lande engagerer den unge del af politistyrken i fagforeningen.

• Internationale missioner Afrika FN
    Nyhed

I 2009 besluttede Politiforbundets kongres, at de internationale missioner skulle være et særligt fokusområde.

• Sverige politifolk
    Lokale

Et fælles politisamarbejde for de nordiske lande er på vej. Det er justitsministrene fra Norge, Sverige, Finland og Danmark blevet enige om.