Motion

• elastikktræning

Motion

Meditation, elastiktræning, aktive møder, udstræk og armbøjninger. Det er eksempler på fælles motion i arbejdstiden, som er kommet godt i gang på kontorerne i NCIK i Valby. Mikrotræningen er sat i system og drives af udnævnte sundhedsambassadører. – Det giver energi, velvære og overskud at træne sammen. Men det kræver opbakning fra ledelsen, og at nogle tager ansvaret for at sætte træningen i gang, lyder det fra en af initiativtagerne bag.

• Medlemsmøde sept. 2021 Fyn

Det var ja tak til en styrket grunduddannelse, en bedre efter- og videreuddannelse samt motion i arbejdstiden, da Politiforbundets formand og næstformand mødtes med fynske medlemmer på Odense Politigård.

• Michael Bergmann Møller og Heino Kegel

Motion i arbejdstiden

Rigspolitiet bør sende et klart signal om, at alle politiansatte skal kunne motionere i arbejdstiden mindst én time ugentlig. Der er klar evidens for, at det øger produktiviteten, sænker sygefravær og skaber velvære og trivsel. Forbundsformand Heino Kegel og næstformand Michael Bergmann Møller genstarter nu debatten over for arbejdsgiveren om motion i arbejdstiden.

• Motion og træning

Motion i arbejdstiden

Det er ikke svært at få det til at fungere med motion i arbejdstiden. Det fortæller foreningsformand Lars Wolsgaard om ordningen i Københavns Vestegns Politi. De ansatte har mulighed for at træne én time i arbejdstiden om ugen, hvis arbejdet tillader det. Det er skrevet ind i politikredsens personalepolitik, og resultatet er glade og tilfredse medarbejdere, som bliver mindre syge.

• motion og træning

Motion i arbejdstiden

I en spørgeskemaundersøgelse blandt yngre politifolk fra hele landet giver flertallet udtryk for, at motion og træning i arbejdstiden vil øge deres arbejdsglæde og trivsel. At holde sig i god form er vigtigt både inden for beredskabet og ved stillesiddende skrivebordsarbejde. Tallene taler deres tydelige sprog – 94 procent synes, det er en god ide at få lov til at holde sig i god form ved at motionere i arbejdstiden.