• Peter Hummelgaard

Ny regering

Tillykke til ny justitsminister Peter Hummelgaard. I Politiforbundet glæder vi os til det fremtidige samarbejde om politiet og politiets vilkår. Den ny regering har som erklæret målsætning at sætte den offentlige sektor og fagligheden fri. Det er vi rigtigt glade for i Politiforbundet, for det er afgørende for politiet at komme fri af den politiske detailstyring og mærkelige administrative målkrav. Vi ser frem til at bidrage til ”at sætte politiet fri”.

• Heino på DR valg2022

Valg

Der er akutte udfordringer flere steder i den offentlige sektor. Det handler også om, at kernefagligheden og de faggrupper, som laver det egentlige arbejde, gennem en årrække har fået kørt arbejdsmiljø og respekt for deres faglighed i sænk. De dele SKAL løses, fastslår Politiforbundets formand, Heino Kegel.

• Indsatsleder_brand_politi

Valg

Socialdemokratiets udspil med 1.000 ekstra politifolk i 2030 er et skridt i den nødvendige og rigtige retning, men tager stadig ikke højde for andre påtrængende udfordringer i politiet: Detailregulering, målkrav, dårlig drift, manglende uddannelse og kompetenceudvikling, samt manglende langsigtet og fremtidssikret planlægning. Det fastslår Politiforbundets formand, Heino Kegel, efter Socialdemokratiet her til aften fremlagde deres Tryghedsudspil.

• Politifolk

VALG

- Politiforbundets ti gode veje til et bedre politi og mere tryghed....

• Heino Kegel

Valg

Politifolk, læger, skolelærere, fængselsbetjente, socialrådgivere og andre faggrupper i det offentlige må virkelig undre sig, når de hører politikerne overbyde hinanden med akutlønstigninger til udvalgte sundhedsansatte. Det fastslår forbundsformand i Politiforbundet, Heino Kegel.

• politi afspærring

Valg

Der er udskrevet folketingsvalg, og det betyder fire ugers intens valgkamp. Set fra Politiforbundet er det afgørende, at valgkampen kommer til at handle om de udfordringer, velfærdssamfundet er ramt af nu og ikke mindst i årene frem. Politiforbundet har udpeget de mærkesager, som forbundet arbejder for, skal blive en del af den politiske debat i valgkampen.

• Heino Kegel

Valg

Valgkampen skal bruges på at diskutere de væsentlige og kolossale udfordringer, som er ved at slide velfærdssamfundet op og undergrave fundamentale dele af den offentlige service, lyder det fra Politiforbundets formand, som opfordrer egne medlemmer og andre offentligt ansatte til at stå frem i valgkampen med deres erfaringer. Fagligheden er særligt udfordret af detailregulering og virkelighedsfjern styring, og skal slippes fri, håber Politiforbundet.

• politileder

Valg

Der er udskrevet folketingsvalg, og det betyder fire ugers intens valgkamp. Set fra Politiforbundet er det afgørende, at valgkampen kommer til at handle om de udfordringer, velfærdssamfundet er ramt af nu og ikke mindst i årene frem – og det i en sandfærdig usminket version. Her er hvad Politiforbundet arbejder for at sætte politisk fokus på.