Første spadestik til ny politiskole i Vejle

Justitsministeren og rigspolitichefen tog i går de første spadestik på byggegrunden på Soldalen i Vejle, hvor cirka 20.000 m2 skal ombygges og nybygges frem mod den planlagte åbning af en ny Politiskole i Vejle ultimo 2020.

Patruljevogn_radio

Den eksisterende ejendom på Soldalen 8 vil blive indrettet med et personale- og administrationsafsnit samt overnatningsmuligheder i forbindelse med efter- og videreuddannelse.

I forlængelse af den eksisterende bygning vil der blive opført en ny tilbygning, der kommer til at indeholde bl.a. klasselokaler, træningsrum, auditorium og idrætssal.

Herudover vil der på den tilstødende adresse Soldalen 12 blive indrettet skydebane og indendørs og udendørs faciliteter til træningsforløb. Til stede var også næstformand i Politiforbundet Claus Hartmann, som glæder sig til, at politieleverne for nye og moderne rammer.

- Det tegner rigtigt godt, fortæller han.

Første kuld af elever dimitterer i Fredericia
Spadestikkene blev taget samme dag, som første hold på 40 politielever modtog deres eksamensbeviser i Vestdanmark på den midlertidige Politiskole i Fredericia.

Politiforbundet ønsker tillykke.

Jens Henrik Højbjerg tog første spadestik til Politiskolen i Vejle.