Nyhedsbrev

Politiforbundets Nyhedsbrev nr. 5 2021: Henrik Skriver Jensen er valgt til Politiforbundets Forhandlingsudvalg

Den 44-årige formand for Midt- og Vestjyllands Politiforening, Henrik Skriver Jensen, er netop blevet valgt til forhandlingsudvalget, som er Politiforbundets daglige politiske ledelse. Det er Politiforbundets Hovedbestyrelse, der stemmer om, hvem der skal sidde i forhandlingsudvalget.

Politimand patrulje ærme
Henrik Skriver Jensen
44-årige Henrik Skriver Jensen er valgt ind i forhandlingsudvalget. Henrik er formand i Midt- og Vestjyllands Politiforening.

Henrik Skriver Jensen overtager pladsen efter Heino Kegel, som blev valgt som forbundsformand fredag den 22. januar ved en ekstraordinær kongres.

Det vil højst sandsynligt være det personalepolitiske område, som Henrik Skriver overtager, og det ser han frem til med stor glæde, da det er et af de områder, som har hans store interesse.

- Jeg er meget glad for at være blevet valgt til forhandlingsudvalget og ser frem til arbejdet og at komme helt tæt på den daglige drift og processerne i Politiforbundet. Mit hjerte banker for det personalepolitiske område, men jeg ser også frem til at være med til at lægge linjen i forhold til implementering af flerårsaftalen og OK21, fortæller Henrik Skriver Jensen.

Henrik Skriver Jensen har været formand for Midt- og Vestjyllands Politiforening siden 2018 og var forinden næstformand i tre år. Henrik blev ansat i politiet i 1998 og har desuden en diplomuddannelse i ledelse.

Første dag i arbejdstøjet

Heino Kegel havde mandag første arbejdsdag som nyvalgt forbundsformand og er allerede godt i gang med at finde sig til rette i de nye omgivelser. Der er mange praktiske ting, der skal falde på plads i den kommende tid, men Heino Kegel har nu smøget ærmerne op og er trukket i arbejdstøjet.

- Jeg vil gerne takke for den gode modtagelse indtil videre. Og samtidig vil jeg gerne takke for de mange hilsener, jeg har fået på sociale medier, på mail og telefon. Det er jeg meget glad for. Nu handler det om at komme ind i en dagligdag med medlemmerne i centrum, siger Heino Kegel.

Heino Kegel
Første dag for Heino Kegel på hans nye kontor i Politiforbundet.