Kongres

• politifolk

Næsten 200 delegerede politifolk og inviterede skal i slutningen af september mødes for at komme med bud på fremtidens politi. Det sker, når Politiforbundet holder midtvejskonference.

• Uniform_ærme

Politiforbundet har onsdag den 3. november afholdt en ekstraordinær kongres, hvor det blev vedtaget at oprette to nye politiforeninger. De nye foreninger skal repræsentere medlemmer, som skal arbejde i den nye nationale efterforskningsenhed NSK samt i PET.

• Politimand patrulje ærme

Nyhedsbrev

Det har længe været Politiforbundets ønske at få styrket Rigspolitiets Psykologtjeneste – blandt andet med mulighed for kontakt hele døgnet og med tættere opfølgning af kolleger, der eksempelvis har afgivet skud eller været udsat for en traumatiserende hændelse. Det er ikke godt nok, at kolleger skal kontakte et eksternt krisepsykologkorps, når der sker voldsomme hændelser uden for normal arbejdstid.

• Kongres holdes virtuel

På grund af fortsatte corona-restriktioner har Politiforbundet været nødt til at ændre sin kongres den 27. maj i Aarhus til en virtuel kongres, hvor de delegerede i stedet samles i deres foreninger og deltager via nettet. Kongressen bliver afviklet over én dag og starter klokken 9.00 den 27. maj.

• kongres fane

Kongres 2021

Den 27. maj afholder Politiforbundet ordinær kongres. Det betyder, at alle tillidsfolk i forbundet samles for at diskutere politifaget og udstikke kursen for de kommende fire år. Denne gang bliver det dog i en noget corona-vingeskudt version.

• Politimand patrulje ærme

Nyhedsbrev

Den 44-årige formand for Midt- og Vestjyllands Politiforening, Henrik Skriver Jensen, er netop blevet valgt til forhandlingsudvalget, som er Politiforbundets daglige politiske ledelse. Det er Politiforbundets Hovedbestyrelse, der stemmer om, hvem der skal sidde i forhandlingsudvalget.

• Heino Kegel

Formandsvalg

43-årige Heino Kegel er netop valgt som ny forbundsformand for Politiforbundet. Det er resultatet af den ekstraordinære kongres, hvor cirka 180 delegerede stemte om, hvem der fremover skal stå i spidsen for Politiforbundet. Heino Kegel er foreningsformand for Østjyllands Politiforening.

• Heino Kegel (tv) og Poul Buus

Politiforbundet vælger i dag ny forbundsformand på en ekstraordinær kongres. De to kandidater er Heino Kegel, formand for Østjyllands Politiforening (tv) og Poul Buus, formand for Nordjyllands Politiforening. Kongressen er virtuel og starter klokken 10.00.

• Poul og Heino ekstraordinær kongres

Formandsvalg

Fredag den 22. januar kl. 10.00 livestreames den ekstraordinære kongres her. Følg med når der er valg til ny forbundsformand i Politiforbundet.

• kongres fane

Kongres 2021

Politiforbundet indkalder til kongres den 27. maj 2021.