• DUP indgang
    Nyhed

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) har netop udgivet sin årsberetning for 2023. Den viser, at der er sket en stigning i det samlede antal af anmeldelser, hvilket har været en tendens gennem flere år. Antallet af adfærdsklagesager, hvor der udtales kritik af politifolk, var i 2023 markant lavere end antallet i 2022, og det glæder formanden for Politiforbundet.

• OK24

OK24

Forhandlingerne om en ny overenskomst for 2024 er skudt i gang. Politiforbundet forventer lønforbedringer til medlemmerne, herunder generelle lønstigninger, der kan være med til at genoprette reallønnen efter år med høj inflation.

• Heino Kegel

Nyhedsbrev

Tak til alle medlemmer for at yde en kæmpe indsats i 2023. Hver dag giver I noget af jer selv for at løse jeres opgaver professionelt og med stor dedikation og stærk faglighed.

• politileder

Nyhedsbrev

Politiet er i øjeblikket genstand for stor opmærksomhed i medierne. Nogle vil kalde det en mediestorm. Opmærksomheden er langt hen ad vejen bundet op på enkeltsager og følelser, og ikke så meget på den brede forståelse af, hvad politiet er og skal kunne.

• Uniform_ærme

Nyhedsbrev

Politiforbundet er dybt utilfreds og skuffet over, at politifolk ikke er blandt de prioriterede faggrupper, som regeringen vil give et ekstraordinært lønløft i forbindelse med kommende trepartsforhandlinger. – Vi er dybt skuffede på medlemmernes vegne, som fortjener at blive anerkendt lyder det fra forbundsformand Heino Kegel.

Nyhedsbrev

Resultaterne af ny medlemsundersøgelse i Politiforbundet viser, at knap ni ud af ti politifolk oplever, at de har svært ved at udføre deres arbejde tilfredsstillende, fordi de har alt for travlt. Otte ud af ti mener, at politiet i alt for høj grad bliver politisk detailstyret. På trods af en stærk korpsånd, som binder kollegerne sammen, har mere end hver tredje aktivt overvejet at søge orlov eller helt ud af politiet inden for de seneste 12 måneder.

• politifolk

Ytringsfrihed

Politifolks ytringsfrihed er ukrænkelig og afgørende for at gøre samfundet opmærksom på problematikken. Politiforbundets Hovedbestyrelse mødtes i dag ekstraordinært for at diskutere konsekvenserne af bunkeafvikling af økosager i landets politikredse. Det opleves som et stort problem, hvor politiske målkrav i øjeblikket går forud for anden kriminalitetsbekæmpelse, arbejdsmiljø, løsning af kerneopgaver og borgerbetjening.

Nyhedsbrev

To nye landsdækkende støttetiltag bliver nu lanceret. Det ene er konceptet kaldet ”efterværn”, hvor politifolk, der er er involveret i skudepisoder, får hjælp, retningslinjer og en guide, så de ved præcis, hvad der kommer til at ske efterfølgende, og ingen tabes på gulvet.

• Uniform_ærme
    Nyhed

Den massive grænseindsats som følge af krigen i Ukraine presser dansk politi. Det får nu betydning for 140 politielever fra hele landet, som får forlænget deres praktikperiode med tre måneder.

Nyhed

Politiet stiller selvfølgelig op og løser samfundskritiske situationer. Det gælder også i forhold til de ekstra opgaver, som politikerne med få timers varsel har pålagt mange politifolk hen over julen, og som ødelægger i forvejen nødlidende vagtplaner.